راهنمای خرید آهن

آهن آلات به عنوان اصولی ترین نیاز بشر می باشد. این محصولات که به وفور نقش پر رنگی در زندگی بشر دارد از آنچنان تنوعی برخوردار است که لازم دانستیم این نکات را تحت قالب مقاله ای که شما بتوانید مانند یک کتابچه راهنما به آن رجوع کنید به رشته تحریر در بیاوریم. مطالعه این مقاله تنها ۳ الی ۴ دقیقه از زمان شما عزیزان را خواهد گرفت.
پیدایش آهن در پوسته زمین حاصل از برخورد شهاب سنگ با زمین می باشد که بعد از آن حدود ۵ درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد. اسناد استفاده از آهن به زمان های ابتدای پیدایش بشربر می گردد. ایران نیز کشوری با ۲ درصد از ذخایر آهن می باشد از همین رو واحدهای صنعتی بزرگی در جهت تولید انواع محصولات آهنی با ویژگی ها و قابلیت های منحصر بفرد فعالیت دارند. دو نمونه از واحد های صنعتی بزرگ می توان به ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد که به ترتیب اولین کارخانه در جهت تولید محصولاتی از قبیل میلگرد و تیرآهن و… و دیگری در جهت تولید ورق و تسمه و … فعالیت دارند.
از انواع محصولات آهنی می توان به انواع میلگرد ، انواع تیرآهن ، پروفیل های صنعتی و ساختمانی ، نبشی و ناودانی ، ورق ، تسمه و… نام برد که هرکدام به فراخور ویژگی و قابلیت هایی که دارد در صنعت یا در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات خرید آهن آلات

  1. در ابتدا و به عنوان اولین و مهمترین نکته به شما پیشنهاد می کنیم مقالات تخصصی آهن سه در خصوص محصولی که باید خریداری بنمایید را مطالعه بفرمایید. این مقالات به گونه ای تهیه و تنظیم شده اند که در هر کدام منحصرا به بررسی تخصصی یک محصول پرداخته شده است که شما بعد از مطالعه این مقالات می توانید خرید مطمعن و صحیحی را داشته باشید.
    اهمیت این موضوع از چند جهت بالا می باشد. یکی از آن جهت که تنوع در محصولات فولادی به طور مثال میلگرد زیاد بوده و هرکدام از این محصولات کاربرد خاص خود را دارد. مورد بعدی تنوع و تعدد در بنگاه ها و فروشگاه های فروش آهن می باشد که ممکن است در هنگام خرید، خریدار را گیج کند. مورد سوم هزینه های سنگین این محصولات می باشد که بهتر است قبل از خرید ، خریدار حداکثر دقت خود را به خرج دهد تا از صرف هزینه های بالا و بیهوده جلوگیری نماید.
  2. تعیین دقیق مقدار بار مورد نیاز شما نیز از عامل مهم دیگر می باشد. عدم دقت خریدار به این نکته همچنین گاهی سهل انگاری هایی که از سوی فروشندگان آهن آلات رخ می دهد می تواند هزینه زیادی برای خریدار آب بخورد. بنابراین در تعیین مقدار محصول مورد نیازتان حداکثر دقت را بفرمایید.
  3. نکته مهم بعدی استفاده از تجارب مشاوران در زمینه آهن می باشد. برای این مورد نیز شما می توانید با مشاوران فروش آهن سه تماس حاصل نمایید و از تجارب آنان در این زمینه استفاده نمایید.
  4. در جهت دریافت مشاوره همچنین می توانید با مهندس ناظر پروژه خود صحبت نمایید. مهندسان ناظر علاوه بر ارائه مشاوره در خصوص نوع محصول فولادی در مقدار مورد نیاز محصول می توانند به شما کمک شایانی بنمایند.
  5. قبل از نهایی کردن خرید بدون شک به صورت تلفنی از نوع ، مقدار و قیمت بار خریداری شده خود اطمینان حاصل کنید و فاکتور فروش را با کارشناس مربوطه نهایی کنید یا اصطلاحا تایییدیه خرید بگیرید.
  6. بار خریداری شده را در هنگام تحویل با فاکتور خرید و گواهینامه فنی درج شده بر روی محصول حتما چک کنید تا از یکی بودن محصول خریداری شده همچنین سلامت آن ( عدم وجود زنگ زدگی ، خوردگی ، وجود سوراخ یا حفره در مقاطع ، لهیدگی ، خم و …) اطمینان حاصل کنید. این نکات را می توانید به صورت خلاصه وار در تصویر زیر مشاهده نمائید: